Janina Bąk
Od siedmiu lat – komendantka komedii w JaninaDaily.com. Autorka bestsellerowej książki popularnonaukowej “Statystycznie rzecz biorąc. Czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby zdobyć Nobla”, która sprzedała się w liczbie ponad 120 000 egzemplarzy. Uczy ludzi, że ze statystyką można i należy się zaprzyjaźnić, choć są takie statystyki z którymi zaprzyjaźnić się nie chce: głównie te dotyczące zdrowia psychicznego, stanu psychiatrii dziecięcej i przemocy względem osób LGBTQ+. W 2021 roku za swoje działania aktywistyczne na rzecz społeczności LGBTQ+ otrzymała od Kampanii Przeciw Homofobii nagrodę Korona Równości, w 2022 nagrodę “Twórca dobrych relacji” od miasta Wrocław, jak również nagrodę Influencerka roku od magazynu “Wprost”. W 2020 roku udzieliła wywiadu pod tytułem “Mam 58 blizn po samookaleczeniach”, w którym wyznała, że od 18 roku życia choruje na Chorobę Afektywną Dwubiegunową.
Porozmawiajmy o kraju, w którym więcej osób ginie w wyniku samobójstw niż w wypadkach samochodowych, o tym co oznacza średnik na nadgarstku i o słynnej akcji marketingowej, która sprzedawała… rozpacz. Porozmawiajmy o tym, jak w Polsce żyje się z chorobą psychiczną.
Szymon Negacz
Trener Biznesu, konsultant, informatyk i właściciel WiseGroup, w której skład wchodzą: Sellwise, HireWise – Rekrutacja w Sprzedaży i Marketingu, AdWise Agencja Marketingu B2B oraz Akademia Sales. Setki przedsiębiorców pokochało go za autorski podcast NSM, w którym uczy o nowoczesnej sprzedaży i marketingu.
Od początku swojej kariery zawodowej jest związany ze sprzedażą B2B, a swoje ogromne doświadczenie i wiedzę informatyczną wykorzystuje do wspierania innych przedsiębiorców. W rozwoju działów sprzedaży wykorzystuje nowoczesne technologie, które pomagają w realizacji celów biznesowych.
Szymon opowie o problemie dyskryminacji ze względu na wiek, przedstawi jej wpływ na rozwój firmy oraz pokaże, jak wykorzystać wielopokoleniowość w firmie.
Adrian Gorzycki
Współwłaściciel PP MEDIA sp. z o.o. i prowadzący w jednym z największych programów poświęconych biznesowi na polskim YouTube – Przygody Przedsiębiorców.
Udziałowiec projektu Milky Ice. Spółki sprzedającej lody w Dubaju i Abu Dhabi.
Prelegent i konferansjer podczas wydarzeń poświęconych biznesowi i marketingowi.
Z biznesem związany od ponad 9 lat. Fan nauki i rozwoju z lekką domieszką fanatyzmu na punkcie psychologii i ekonomii behawioralnej.
Ewangelista mądrego wykorzystywania potencjału YouTube w biznesie.
Prywatnie fan skoków ze spadochronem, wakeboardu, sportów walki z naciskiem na Krav Maga i MMA, polskiego jedzenia oraz cudownej rasy psów Shih Tzu.
Przez minione kilka lat, przeprowadziłem wywiady z ponad 300 skutecznymi i zamożnymi przedsiębiorcami.
Rozmowy te pozwoliły mi mocno zmienić moje życie oraz znaleźć odpowiedzi na wiele pytań:
Dlaczego odnoszą sukcesy? Jak myślą?
Czym ich działanie różni się od innych?
Co sprawia, że rozwijają się szybciej niż konkurenci?
Jaką ceną płacą za to, aby wspinać się tak wysoko?
Na wszystkie pytania odpowiem Wam podczas prezentacji TEDx. Będzie konkretnie i przede wszystkim szczerze. Bez filtra poprawności politycznej.
Inez Okulska
Adiunkt. Tytułów na pół alfabetu, bo przez system szła zygzakiem: po doktoracie na polonistyce z powrotem na magisterkę, tym razem z automatyki i robotyki.
Na setkę nie biega, ale do setki trafiła, setki najbardziej wpływowych kobiet w AI w Polsce. Uwielbia języki, te naturalne i te obiektowe. Do dziś bez prawa jazdy, bo od aut woli ludzi i projekty. Z dziką satysfakcją kieruje więc Zakładem Inżynierii Lingwistycznej i Analizy Tekstu w Państwowym Instytucie Badawczym NASK. Poza tym tłumacz, autor, krytyk literacki, twórca kampanii kreatywnych, wykładowca i nieustannie zakręcona mama.
Można pisać o pszczółkach i motylkach, ale gdy robi się naprawdę gorąco, to od razu wiemy, o jaki nektar chodzi. Nasza inteligencja, a konkretnie możliwości poznawcze naszego mózgu nam na to pozwalają i to nikogo nie dziwi. Ale jak to możliwe, żeby ?momentów? domyślała się również sztuczna inteligencja? W swojej prezentacji postaram się po krótce wyjaśnić, co to tak właściwie znaczy, że komputerowy model ?czyta?, i co jest w stanie wyczytać między wierszami. Okaże się, że gramatyka może być ? dosłownie ? sexy, a do tego całkiem rozwiązła, bo nie dość, że oferuje najśmielsze pozycje, to potrafi zdradzić. Czy raczej zdradzić sporo o treści i intencji w tekście. Szczególnie, jeśli do dyspozycji mamy sporą moc obliczeniową wspomnianej sztucznej inteligencji, której nie umkną nawet wielowymiarowe wzorce. Wychodzi na to, że treść jest w (niezłej) formie!
Marcin Renduda
Jego drugie imię to technologia. Rozwój kompetencji człowieka i wykorzystanie technologii w biznesie i codziennym życiu to prawdziwy konik Marcina.
Szuka, bada i weryfikuje obszary, w których technologia może zwiększyć efektywność działań podejmowanych przez ludzi. Analizuje szanse i zagrożenia, które płyną z wykorzystania mediów społecznościowych, smartfonów i sztucznej inteligencji.
Z zespołami biznesowymi poszukuje sposobów na wykorzystanie technologii w taki sposób, aby pozwoliła rozwinąć biznes – zwłaszcza w obszarze sprzedaży i marketingu.
Jak technologia wpływa na nas i nasze emocje? Jaki ma wpływ na naszą zdolność podejmowania samodzielnych decyzji? Czy zmienia nasze poczucie wartości?
Maciej Makselon
Urodzony 28 maja w demokratycznej Polsce, w Knurowie na Górnym Śląsku, w mieście tak małym, że gdyby było ładne, można by je nazwać kameralnym. Absolwent Komparatystyki Literackiej na UJ. Redaktor inicjująco-prowadzący wydawnictwa W.A.B., nauczyciel akademicki, popularyzator wiedzy o języku polskim i instruktor pisania.
Osiemnaście minut o tym, komu i do czego potrzebne są feminatywy oraz o tym, dlaczego zniknęły z języka i jakie tajemnicze siły sprawiają, że do niego wracają? O tym, które formy są potrzebne polszczyźnie, o logice języka i o tym, kto narzuca nam normy językowe.
Sylwia Zabielska
W swojej pracy wspiera przedsiębiorców w budowaniu umiejętności potrzebnych przy stole Zarządu.
Prowadzi indywidualne programy rozwojowe dla profesjonalistów i ekspertek, którzy chcą wzmocnić swoją pozycję w organizacji m.in. przez wyeliminowanie powtarzającego się feedbacku “pracuj nad swoją komunikacją”, budowanie wizerunku zaufanego eksperta czy lepsze zarządzanie stakeholderami i swoją karierą.
Ma doświadczenie m.in. jako ekspertka McKinsey& Company i partnerka zarządów polskich firm IT, specjalizująca się w budowaniu efektywnych top teamów, zarządzaniu zmianą, kulturą organizacyjną i budowaniu kompetencji przyszłości.
Dlaczego niektórzy są postrzegani jako eksperci w swojej dziedzinie, a inni nie, mimo tego, że są równie (albo nawet bardziej) kompetentni? Dlaczego to nie zawsze najmądrzejsi dostają awans lub wygrywają kontrakt?
Porozmawiajmy o tym co możesz zrobić, żeby Twoja wiedza była doceniana przez innych tak, jak na to zasługuje.
Aleksandra Kunysz
Programistka. Z branżą IT jest związana od kilkunastu lat. Doświadczenie zdobywała w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Pracowała w wielu międzynarodowych projektach ? od telekomunikacji, przez fin-tech, po e-commerce. W 2018 roku zmagała się z wypaleniem zawodowym, rok później założyła Szkołę Testów, a w 2021 roku opublikowała książkę “Kierunek Jakość”. Kiedy jest offline, jeździ na jednośladach, chodzi z psem po górach albo ćwiczy jogę.
Wypalenie zawodowe dotyka coraz większej liczby pracowników w branży IT. Często pomimo świetnych zarobków, komfortowych warunków pracy, ergonomicznych krzeseł i owocowych wtorków wiele osób traci motywację do wykonywania swoich obowiązków. Zwłaszcza tych osób, których praca jest pasją. Nie musi tak być! Pasja może w Tobie płonąć i Cię nie spalać. Trzeba tylko ostrożnie obchodzić się z tym ogniem. Podczas tej prezentacji opowiem czego doświadczyłam na własnej skórze, jak rozpoznawać niepokojące symptomy wypalenia i co na to WHO.
Artur Jabłoński
Założyciel i CEO agencji marketingowej digitalk, wyspecjalizowanej w działaniach w mediach społecznościowych i reklamach PPC (Google & Social Media Ads). Pracował m.in. dla: Ergo Hestia, Oferteo, Wydawnictwa Znak, Otomoto, Otodom, NEUCA, Sphinx, Swiss, Tel Aviv Urban Food Województw Pomorskiego i Kujawsko-Pomorskiego czy Instytutu Matki i Dziecka. Konsultant i edukator. Prowadzi szkolenia, doradza i wspólnie z zespołem realizuje kampanie dla firm i instytucji różnego typu – od korporacji przez MŚP po instytucje kultury czy urzędy. Na sali szkoleniowej spędził już ponad 6 tysięcy godzin. To do niego inne agencje wysyłają swoich ludzi, by nauczył ich tworzyć skuteczne kampanie. Autor czterech bestsellerowych poradników biznesowych: “Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie”, “Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)” (nr 1 na liście sprzedaży w Empiku w kategorii marketing nieprzerwanie od 3 lat), “Skuteczna reklama na Linkedin”, “Zrozumieć Marketing”, jak również jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o marketingu: www.ArturJablonski.com i najchętniej słuchanych podcastów – Konkretnie o Marketingu. Wykładowca licznych studiów podyplomowych w całej Polsce: Wyższych Szkół Bankowych, AGH w Krakowie oraz Politechniki Białostockiej. Nagradzany prelegent najważniejszych konferencji marketingowych w kraju.
O tym, jak lekarz medycyny pracy, studia filologiczne, impreza rodzinna i prowadzenie własnej firmy uświadomiły mi, jakie jest jedno pytanie, które każdy z nas powinien sobie zadawać kilkadziesiąt razy dziennie.
Sylwana Kaźmierska
Sylwana z wykształcenia jest ekonometryczką, jednak z doświadczenia jest programistką sztucznej inteligencji. Specjalizuje się w analizie obrazów i przewidywaniu zdarzeń. Od 5 lat wdraża systemy sztucznej inteligencji w wielu branżach, np. medycznej, obronnej czy gamingowej.
Na swoim profilu na Instagramie – Programistka_ai, przybliża w przystępny sposób zagadnienia związane ze swoją pracą.
Dzięki działalności w Social Mediach trafiła do TOP 10 Women in AI w 2022 roku i uzyskała tytuł Top AI Promoter w tej samej klasyfikacji rankingu Perspektyw.
W swojej działalności stara się poruszać temat elastyczności Sztucznej Inteligencji, jej wpływu na otaczający nas świat oraz odczarowuje stereotypy dotyczące jej branży.
Nie ma tygodnia, żebyśmy nie usłyszeli o sztucznej inteligencji popełniającej kolejny “głupi” błąd. Pół biedy, jeśli myli ona opalone nogi z parówkami, a psa leżącego na ganku z paczką od kuriera. Jednak Sztuczna Inteligencja zaczyna też decydować o wyrokach, diagnozach medycznych, cenzurze, czy wynikach rekrutacji. Skutki (często tragiczne) coraz częściej kojarzą nam się z najbardziej dystopijnymi wizjami z popkultury. Czy twórcy takich algorytmów też czują się jak bohaterowie książek science-fiction?
Prezentacja będzie poprowadzona z punktu widzenia osoby, która zawodowo wprowadza algorytmy sztucznej inteligencji na rynek. Jest więc spore ryzyko, że po spotkaniu prelegentka straci trochę w Twoich oczach, bo jej zawód nie będzie się już kojarzył tak magicznie i tajemniczo. Być może jednak doświadczysz też w jej trakcie momentu ?aha!?, po którym ciut lepiej zrozumiesz, jak się takie systemy tworzy, i czemu nie lubimy w określeniu ?sztuczna inteligencja? tego drugiego słowa.
Marek Piasek
Marek fascynuje się efektami, jakie daje skuteczny marketing, przedsiębiorczością oraz lejkami marketingowo – sprzedażowymi. Spłacił 2000 000 zł długu za pomocą marketingu oraz sprzedaży opartej o relacje. Jego pasją jest marketing, systematyzacja, układanie i skalowanie biznesu. Jest autorem książek “Zrozumieć Marketing” i “Startup Manual”. Zdobył nagrodę “Two Comma Club” od Russell Brunson, twórcy Click Funnels za 1 mln dolarów z kampanii marketingowej. Wraz z zespołem zainwestował w reklamę internetową ponad 44 mln złotych. Wolny czas spędza z przyjaciółmi lub na treningu. Wraz ze wspólnikami inwestuje nadwyżki finansowe w nieruchomości w ramach fidgroup.pl oraz obejmując udziały w przedsiębiorstwach jako wilki.pl
Marek chcialby pokazać emocje jakie są, jak je odłożyć na bok, jak opracować plan, jak się go trzymać i co robić jak nie idzie – o pokonywaniu arcytrudnych trudności.
Barbara Stawarz-Garcia
Absolwentka ?Dziennikarstwa i komunikacji społecznej? na UW oraz ?Marketingu internetowego? na SGH. Później już robi się tylko przyjemniej. Założycielka agencji content marketingowej ?Content King?, w której pracuje z najlepszymi, aż przychodzi TEN MOMENT i.. rzuca wszystko i rusza w świat. Po powrocie do siebie i do Polski wraca do prowadzenia agencji – teraz już Happy Content – oraz otwiera biuro podróży Hola Cuba, które jest spełnieniem marzeń o zimowaniu pod palmami. Miłośniczka aktywnego wypoczynku, podróży rzecz jasna, gór, tenisa i ciepłych wieczorów. Mama.
Nie jest przesadą powiedzieć, że na Kubie brakuje wszystkiego. A jednak nie brakuje tam prostych, szczęśliwych chwil. Momentów pełnych radości. Pokażę Wam, jak wygląda kubańska recepta na szczęście. I wcale nie będzie to paszport.
Cezary Stacewicz
Twórca i producent wideo, keynote speaker, podróżnik. Znany w polsce jako “ten od virali”. Reżyser w domu mediowym Brand New Media. Autor największego vloga o Łodzi, Zaznaj Łodzi, z wieloma akcjami viralowymi na koncie. Certyfikowany Menedżer województwa łódzkiego uhonorowany przez klub 500 oraz Honorowy absolwent Politechniki Łódzkiej. Zwycięzca I Love Marketing 2019. Były Chief of Product Business Link Polska i mentor Startup Spark przy Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Były Global Manager odpowiadający za rynki bliskiego wschodu dla Pixel Technology. Były prowadzący największego live sprzedażowego w PL – IKEA, Zakupy na żywo. Złapał kiedyś plecak i w 8 miesięcy dojechał autostopem z Łodzi do Singapuru. Twarz drugiego największego rave’u Europy – Parady Wolności, dj i saksofonista. Zakochany w wieżowcach i klimatach cyberpunkowych fan wschodu. Tego bliskiego i dalekiego.
Dlaczego przyprawia nas o gęsią skórkę, skąd się biorą gusta muzyczne i dlaczego pewne rzeczy brzmią dobrze, kiedy inne nie. Opowieść o muzyce, opowiedziana przez świat psychologii, liczb i nauki.