Natalia Cyran

O prelegencie

Improwizatorka, trenerka i storytellerka. Absolwentka liceum teatralnego nr XVII we Wrocławiu i wrocławskiej Akademii Improwizacji, częsty gość na kursach teatralnych i improwizacyjnych. Na szkoleniach z warsztatu aktorskiego, które prowadzi, stawia na zabawę, która okazuje się być świetną nauką. Lubi, kiedy ludzie porzucają strach przed oceną i pozwalają sobie na bycie sobą, tu i teraz. Regularnie gra improwizowane spektakle we Wrocławiu, na które jesteście zaproszeni. Przygotowywała do wystąpień osoby związane z branżą bankową (Blue Media) czy e-commerce(iluve). Pisała narracje pod prezentacje dla startupów (Forum Rozwoju Mazowsza) i dużych korporacji (Eurocash, Canal+, Euro RTV AGD). Reklamacji nie składano.

Temat: Jak granie rymującego grabarza może polepszyć Twoje wystąpienia publiczne?

Czy improwizacji można się nauczyć? Okazuje się, że tak. Mało tego, może ona wpłynąć na jakość Twoich wystąpień publicznych, ale i na jakość Twojego życia.


Honorata Hafke-Dys

O prelegencie

Zadaje trudne pytania i szuka rozwiązań. Wypadkową jej działań było powstanie StethoMe – inteligentnego stetoskopu przeznaczonego dla rodziców. Jako pomysłodawczyni i co-founderka startupu StethoMe z każdym dniem zbliża się do wyznaczonego celu – ułatwienia codziennego życia rodzicom chorujących dzieci. Jest typem osoby interdyscyplinarnej, która poszukuje połączenia pomiędzy różnymi – czasem skrajnymi – dziedzinami nauki. Skończyła studia z zakresu optyki, a następnie akustyki. W tej chwili pracuje w Instytucie Akustyki poznańskiego UAM jako doktor z zakresu biofizyki. Ma na swoim koncie kilkadziesiąt publikacji naukowych i prezentacji konferencyjnych. Prywatnie mama Heli i Herbiego, tańczy hip-hop, ma trzy koty i zawsze za dużo pomysłów.

Temat: Czy stetoskop może być inteligentniejszy od lekarza?

Czym jest sztuczna inteligencja? Jak ją wykorzystać w medycynie? Co ma z tym wspólnego psychoakustyka, macierzyństwo i zapalenie płuc? W trakcie prezentacji postaram się to wszystko połączyć w logiczną całość i opowiedzieć historię stetoskopu, który potrafi się uczyć i z każdym dniem staje się inteligentniejszy.


Bartosz Majewski

O prelegencie

CEO / założyciel firmy, która wspiera spółki B2B w marketingu i sprzedaży ? Casbeg. Wcześniej współzałożyciel i dyrektor sprzedaży w Righthello gdzie przez 3.5 roku jego zespół pozyskał ponad 1000 klientów z 41 krajów. Przed rozpoczęciem kariery menedżerskiej wartość zrealizowanych przez niego transkacji przekroczyła 20 milionów złotych. Jako konsultant pracował z najszybciej rosnącymi startupami i firmami w Polsce, m.in. Droids on Roids, Neoteric, Callpage, Pixers, Sotrender, Yieldbird, MerixStudio czy Telemedi.co.

Temat: Dlaczego warto grać w niesprawiedliwe gry?

Życie naszych znajomych z instagrama to nieprzerwane pasmo sukcesów. Jednocześnie na naszej drodze nie brakuje porażek i ostrych zakrętów. Opowiem wam jak wygrywać częściej tam gdzie stawki są poważniejsze niż w chińczyku przez stosowanie bardzo niesprawiedliwych taktyk.


Zuzanna Gąsiewska

O prelegencie

PRowiec z wieloletnim doświadczeniem, kreatorka wizerunku, założycielka agencji Manuka Communication, triatlonistka. Lata pracy dla różnych marek (m.in. Ferrari, PZU czy Asseco) oraz agencji pozwoliły jej zgłębić świat PRu i marketingu, poznać go od środka. Jednak to powrót do uprawiania sportu stał się punktem zwrotnym w drodze zawodowej. Pozwolił uzyskać nową perspektywę i spojrzeć na działania komunikacyjne oraz budowanie marki z punktu widzenia czynnego zawodnika. W konsekwencji narodziło się pragnienie wspierania sportowców w procesie tworzenia ich marek osobistych, kreowania wizerunku dyscyplin sportowych oraz łączenia biznesu ze sportem. Napędzana pasją do sportu i wrodzoną wytrwałością rozwija agencję skutecznej komunikacji sportu i biznesu – Manuka Communication. Na swoim koncie ma kreowanie wizerunku sportowców takich jak: Rafał Sonik (zwycięzca Rajdu Dakar na quadzie, biznesmen i filantrop), Marcin Świerc (ultramaratończyk górski), Rafał Wilk (trzykrotny złoty medalista paraolimpijski w hand bike?u) czy Marcin Tomaszewski (alpinista). Prowadzi szkolenia, wykłady i warsztaty m.in. w ramach Akademii Zarządzania Sportem.

Sport, pasja, życie. Kto nas może inspirować?

Sport, marka, kultura. Gdzie są ich wspólne punkty? Czy sam wynik tworzy markę sportowca? Jakie są wartości marek sportowych?


Magdalena Urbaniak

O prelegencie

BrandManager w Brand24. Współpracując z najlepszymi ekspertami z całego świata zwiększa znajomość i zaufanie do marki. Specjalista ds. public relations. Współzałożycielka projektu Marketing Inspire. Prowadziła zajęcia za zakresu komunikacji w Wyższej Szkole Handlowej, Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Jedna z twórczyń projektu Content Espresso odbywającego się cyklicznie w Warszawie. Quora Top Writer 2017 i 2018. Host podcastu BrandTalks. Prowadzi bloga o ciągnikach rolniczych tractormania.pl oraz o marketingu magdaurbaniak.com

Temat: Ile potrzeba traktorów, aby zdobyć świat?

Ciągnik rolniczy może pracować w polu, pracować w transporcie albo… zmienić czyjeś życie. Żeby jednak tak się stało, sporo musi się wydarzyć. I to nie zawsze będą pozytywne rzeczy. To historia nie tylko o tym, jak dziewczyna z miasta może prowadzić stronę o maszynach rolniczych. To opowieść o tym, co musi się wydarzyć, aby idąć od lat utartym szlakiem zaryzykować, zrobić coś po swojemu i udźwignąć konsekwencje swojego nonkonformizmu.


Agnieszka Maciejowska

O prelegencie

Co-founderka i Członkini Zarządu Evenea.pl – systemu rejestracji uczestników i sprzedaży biletów online na wydarzenia, który został nagrodzony statuetką Aulera w 2011. Do maja 2018 roku Doradczyni Prezydenta Roberta Biedronia ds. Nowych technologii. Wcześniej budowała i zarządzała polską edycją największego na świecie akceleratora z Doliny Krzemowej – Founder Institute. Współorganizatorka spotkań branży IT LubCamp, Aula Polska Lublin oraz Startup Weekend Lublin. Ambasadorka Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter oraz laureatka nagrody Central European Startup Award na Najbardziej wpływową kobietę w startupach w Polsce. Ekspertka i jurorka w The Venture (Chivas Regal Polska), w ramach którego szuka startupów zaangażowanych społecznie. Współpracuje między innymi z Polska Press, Lubelskim Parkiem Naukowo-Technologicznym oraz PwC Polska oraz Deloitte. Aktywnie działa na rzecz Kobiet w biznesie będąc mentorką w programach akceleracyjnych takich jak: Biznes w Kobiecych Rękach (Sieć Przedsiębiorczych Kobiet), TechLeaders ( Women in Tech). Wykładowczyni, panelistka, mentorka na wielu konkursach startupowych oraz prelegentka na konferencjach, z których należy wymienić największe: Internet Beta oraz Infoshare. Prywatnie mama Toli, egzekutorka 10k kroków dziennie via Fitbit oraz studentka Artystycznego Projektowania Ubioru.

Temat: Czy grozi nam scenariusz z Black Mirror?

Co jest ważniejsze technologia czy wartości i potrzeba. Czy biznes może łączyć się z zaangażowaniem społecznym i co na to excel? Czy w dobie Black Mirror i strachu przed całkowitą automatyzacją mamy odrzucić technologie?


Mikołaj Weiss

O prelegencie

Ma 16 lat. Może pochwalić się pokaźną ilością sportów, hobby i aktywności, które zdążył wypróbować. Kocha podróżować, zwłaszcza w egzotyki, a na wakacjach nie znosi siedzenia na plaży. Oprócz ciekawości cechuje go interdyscyplinarność. Gra na fortepianie od 10 lat. Dawniej zapalony piłkarz i gracz, dzisiaj wirtualny pilot, ale przede wszystkim osoba nieprzerwanie ucząca się. To właśnie w nauce posiada największe doświadczenie. Jest uczniem XXXIII LO Dwujęzycznego im. Mikołaja Kopernika w Warszawie. Ukończył dwa letnie programy Oxford Royale Academy w Oxfordzie i Cambridge. Był najmłodszym uczestnikiem konferencji Dell Technologies World 2018 w Las Vegas. Uczy się na całym świecie, przez okrągły rok i nie ogranicza się do standardowego koszyka przedmiotów szkolnych. Kontakt z innymi kulturami stoi u niego na porządku dziennym. Pasjonat nauk społeczno-ekonomicznych. W przyszłości widzi siebie na Stanfordzie, później jako przedsiębiorcę.  Ma dwójkę młodszego rodzeństwa. Najbardziej boi się nudy.

Temat: Dlaczego warto uczyć się w wakacje?

Edukacja to priorytet w młodym wieku. Są jednak dwa miesiące w roku, których ludzie (a zwłaszcza młodzież) nie wykorzystują w pełni możliwości. Gdzie, jak i czego można się nauczyć w tym czasie? Dlaczego aktywne podróżowanie jest ważne? Jak mądrze wybrać “summer school”? Innymi słowy, dlaczego warto uczyć się w wakacje.


Krzysztof Kotkowicz

O prelegencie

Rzuciłem liceum w III klasie, bo czułem, że nie uczę się niczego nowego. Nigdy tam nie wróciłem. Przez jakiś czas pracowałem jako serwisant IT, grafik i administrator Linux, a w wieku 18 lat zacząłem podrabiać karty do automatów TPSA. Krótko potem trafiłem do więzienia za oszustwa i hacking, a kolejne lata przeplatane były aresztami, zakładami karnymi i wolnością. Za kratami spędziłem łącznie 4 i pół roku. Od 8 lat jestem na wolności, w tym czasie zdążyłem pracować jako freelancer, pójść na etat do upadającego startupu, założyć firmę zajmującą się administracją serwerami, prowadzić bloga m.in. o życiu w więzieniu, odwiedzić 48 szkół i bibliotek w całej Polsce i opowiedzieć dzieciakom o tym że praca w IT jest fajna, wziąć ślub w Korei Południowej, wyjechać do 10 krajów poza Europą, trafić do rankingu najbardziej wpływowych blogerów, rozwieść się, przestać pisać bloga i rozpocząć nowy, szczęśliwy związek. Teraz do tej listy dopisuję TEDxa.

Temat: Jak z prisonera zrobić developera?

Niemal 60% więźniów to recydywiści, regularnie powracający do pudła. Niemal 30% skazanych małoletnich trafia do więzienia po raz drugi. Gdy wyjdą na wolność, połowa z nich w ciągu roku wróci za kraty. Skąd się bierze recydywa? Dlaczego jej współczynnik wciąż rośnie? Czy nauczanie technologii informatycznych może coś zmienić?


Kamil Stawiarski

O prelegencie

Geek, specjalizujący się w optymalizacji wydajności, niskopoziomowym profilowaniu i bezpieczeństwie baz danych Oracle. Założyciel i współwłaściciel spółki ORA-600 Database Whisperers i lider Polskiej Grupy Użytkowników Oracle, znanej szerzej jako “Browar z Wyrocznią”. Zdobywca tytułu Oracle ACE w kategorii “Database Management & Performance”. Drugi Polak, który został zaproszony do elitarnej, międzynarodowej grupy Oracle OakTable, zrzeszającej około 100 najlepszych specjalistów w tej branży na świecie. Prywatnie amator fotografii i wielki fan Terrego Pratchetta: “Wisdom comes from experience. Experience is often a result of lack of wisdom.”.

Temat: Czy łatwo zostać ekspertem w erze kopistów?
O tym, że większość umiejętności człowieka -programisty kryje się w palcach. O tym, że łyżki są ważne a technologia jest jak kartka papieru A4. O tym, że nihil novi sub sole ale jednak warto się starać.


Piotr Zielonka

O prelegencie
dr hab. Piotr Zielonka, profesor nadzwyczajny w Zakładzie Ekonofizyki SGGW. Wykładowca w University of Donja Gorica w Czarnogórze. Prowadzi badania naukowe w zakresie ekonomii behawioralnej, psychologii ryzyka oraz psychologii inwestowania. Zajmował się eksperymentalną fizjologią mózgu w Centrum Medycyny Doswiadczalnej i Klinicznej PAN. Opublikował wiele artykułów naukowych w takich pismach jak: “Resuscitation”, “The Journal of Behavioral Finance”, “Thinking & Reasoning”, “Journal of Cognitive Psychology”. Napisał książkę pod tytułem “Giełda i psychologia”, która dotychczas ukazała się w czterech wydaniach. Obecnie zajmuje się problematyką dyskontowania odroczonych oraz niepewnych wypłat.
Jest współtwórcą i kierownikiem studiów podyplomowych “Psychologia Biznesu dla Menedżerów” na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Współpracuje z Bucknell University i University of Idaho w USA.
Temat: Kiedy strata staje się zyskiem?

Punkt odniesienia, rozgraniczający straty od zysków, odgrywa istotną rolę w procesach oceniania i podejmowania decyzji. Okazuje się, że punkt ten można ustalać na drodze perswazji, przyzwyczajenia, obiecywania, itd. Wiedza na temat właściwości punktu odniesienia przydaje się, jeśli chcemy modyfikować swoje zachowanie i zachowanie innych ludzi.